"it's time to face the reality"

4 av 20.
4 st är dom. En klar minioritet - De Glada texterna.

Detta beror på att jag skrivit de flesta texter då jag haft känslor som inte varit allt för ljusa. Det betyder inte att jag är en dyster person (snarare tvärt om) utan jag ser bara verkligheten för vad den är.

Även glada människor som älskar sitt liv och människorna i sin närhet (som jag gör) upplever också mindre roliga saker som sätter djupa spår. Vi ser också en värld där andra mår dåligt, är ensamma, kämpar för sitt liv eller inte alls orkar kämpa för något. Det är för det här och för dom jag skriver. Vill att mina texter ska beröra andra och ge en tankeställare.

För vi är omringade av dystra saker även om vi försöker se bort från dom, och dom kommer alltid finnas kvar. Det är det som är Verkligheten.
Det är just därför jag skriver om det. Verkligheten. Obesvarad kärlek. Dystra farväl. Ångest. Ensamhet. Svek. Lögner. Krig. Orättvisa. Allt.


De flesta texter är skrivna i Jag-Form, eftersom det är mina egna tankar osv, men jag garanterar att många kan sätta sig in i det här Jag:et i textera..
Men idag kommer en låt sedd från en annan vinkel, från när man står bredvid och ser på. Ser hur hemsk verkligheten kan vara...

♦ ♦
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦

Don't you See?

musik: für elise

Christmas has come, and everyone's happy
snow falling down, grandma is calling to say
"oh what a lovely morning"
But someone's alone, someone is crying
tears falling down, slowly they're turning to ice
so scared of what is coming

Refr. Don't you see, the reason why he's crying
Don't you see, that all hes dreams are dying
Don't you see, a little child so all alone
no loving arms are there to take him home....

Morning-sun rice, a new day has broken
kiss on the cheek, candles are burning so bright
oh what a lovely morning
But someone's alone, no kiss to wake up to
tries to be strong, but slowly looses the faith
so scared of what is coming

Refr. Don't you see, the reason why he's crying...

(specialgjord slutrefräng och sedan für elise som avtoning av låten)


Don't you see, the reason why he's crying..?

♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦ ♦

Ännu en dyster låt. Kommer andra låtar oxå, tro mig, jag har en salig blandning!

2 1/2 vecka kvar till Thaaai ;)

..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag läser faktiskt redan din blogg, tihi ;)

2008-10-30 @ 19:36:50
Postat av: Åsa-påsa "Rosenknopp" Roslin

Hej bruden !

Så FANTASTISKT roligt att läsa dina texter och om ditt liv ! Jag har ju inte set dig på HUR LÄNGE SOM HELST ! :)

Saknar er a whole lot ska ni veta !

Och du....Vem kan INTE sakna våra sångkvällar ?!?!??!? Sjunger du dina egna låtar nu ?

Hör av dig om du kan ! [email protected]

Bamsekram gumman ! // Åsa

2008-10-30 @ 19:59:28
URL: http://foxy.g-punkt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0