- lite irriterat sådär

Idag fick jag bevis på att det bästa är att kolla upp all fakta innan man bestämmer sig för att nåt är på det sättet man tror!

Nämen utan att nämna namn eller nåt så fick jag ett telefonsamtal. Personen i fråga var irriterad, eller nä jag måste säga arg, på mig för att jag - enligt denna person- inte hade gjort något som jag var 100 på att jag verkligen hade gjort. Fick i princip en utskällning och det spelade ingen roll vad jag sa, personen visste hur det låg till och så var det...
(är inte van att nån är sådär irriterad/arg på mig så jag var lite i chock faktiskt)

  - men det roliga var att jag var grymt trevlig under hela samtalet och ju mer irriterad personen blev desto trevligare blev jag! skumt, jag vet, ofta brukar man ju köra taggarna utåt och försvara sig men jag kände inte att det var värt att bli irriterad själv. slöseri med tid, jag var ju på jobbet för fasen, man måste orka jobba oxå ;P

Iaf, efter telefonsamtalet tog jag reda på fakta och ja - det visade sig att jag verkligen hade gjort det jag visste att jag hade gjort...! (ha ha!) Jag ringde tillbaka och berättade all fakta. Personen skulle kolla upp om detta stämnde och samtalet var över.

Någon timma senare ringer personen upp och bekräftar att det visst var så att jag hade gjort detta och att denna person hade misstagit sig. Det kändes så GRYMT bra att höra denna person be om ursäkt för sitt "hetsiga humör" ;)
Lika trevligt svarade jag "nä det gör ingenting, huvudsaken att det är löst nu"  :) :)

så alltså:

 * allt är inte alltid som man tror - ta reda på fakta
 * ödsla inte energi åt att bli irriterad på folk som bestämmt sig för att vara irriterad på dig - det blir bara värre


NY ESON OCH TG-FILM UTE INOM KORT ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0