- "Alla heter Glenn i Göteborg!"

Dagens tema för MKV: Västkustpirater (= Brat-pirater från Göteborg)
Våran Flotte hette Glenn, och eftersom "alla heter Glenn i Göteborg" så hette vi alla Glenn idag!



Våra två Glenn förde vårt skepp till seger i första omgången. Däremot blev det ett avgörande domslut om vilket lag som skulle diskas för fusk då det andra laget använde paddlar (som vi fått stränga order om att man INTE fick ha) och för att vi höll fast oss i deras flotte då vi inte hängde med.
Vi gick alltså vidare en gång, men förlorade där mot ett lärargäng som tillslut tog hem total-segern...

  

Racet gick ut på att man skulle runda ett får i vattnet en ganska lång bit bort och första lag tillbaka vann och gick vidare. Ju längre tävlingen pågick desto mer krig blev det ute i vattnet. Pirater plundrar - och det plundrades! Knivar skar sönder gummibåtar, flottar vältes, ägg och räkor kastades, badkar sjönk, saker stals, folk dränktes...

Alla sorters byggnationer befann sig i vattnet idag:

  

Glenn käkade pizza till lunch:

 

Vissa hade ingen utklädnad alls.
Andra var lite utklädda.
Jag körde på brat-pirat-stilen från topp till tå. Ska det va så ska det va ordentligt!


-> Nu vet ni alla att ni måste bjuda Pirat-Glenn på fest när jag kommer hem till Skellefteå igen :D


Haha det roliga var att man skulle ju vara lite brat-dryg idag sådär och inne på ica ställde jag mig och vänta på dom som skulle handla. Ställde mig i en, för mig, rätt vanlig ställning - lutandes bakåt mot ett räcke, benen i en "slapp korsställning" och armbågarna vilandes på räcket.

När resten kommer skrattar dom och säger att jag verkligen försöker leva upp till min roll som brat-pirat.
- va? nu fattar jag inte? det var ju inte meningen SÅ... tänkte inte ens i den banan... hoppsan, lika bra att spela med och låtsas som det var meningen..!:P

-jag kanske är en dryg jävel fast jag inte vet om det?? :o


Filmade lite med mobilen idag under vårat första lopp. Ska kika om det blev ngt av och sen lägger jag förmodligen in en snutt imorgon :)

peace

/ Glenn



Kommentarer
Postat av: flipppan

..ALLA heter glenn, ALLA heter Glenn, alla heter glenn i götebooooooorg :D

nice outfit babe!

2009-08-30 @ 13:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0