- 1-0 till mig i goda gärningar !

Ingen dag här är den andra lik. Inte nu i början, annat blir det väl sen men.
Man hittar nya ställen, träffar nya människor, gör nya saker - och det är otroligt roligt!

igår var det ju som sagt fotbollsträning.
Sådär första gången man träffar 20 st helt nya människor som springer runt, runt och skriker och sparkar på en boll kan ni väl tänka er att man känner sig rätt virrig? :P
haha, nä men det gick väl...bra antar jag...tempot och koncentrationen var väl inte den bästa... men men, det blir bätte:)
Var iaf jätteroligt att spela fotboll igen! laget känns som ett härligt gäng som har bra sammanhållning och man blir mottagen av öppna armar som försöker få med en i gemenskapen :)

Haha det är ganska roligt -har alla lag sin egen Emma Stenman eller? :P

*

hmm Halsen känns inte riiiktigt ok såhär på morgonkvisten

(okej halv 12 men jag lever glassar-liv nu så jag sover ruggigt länge på dagarna;) )
 

*

Efter träningen blev det utgång på Harrys.
Kilade först till Isak och Linnea - och hann gå vilse för första gången här i stan.
 - typiskt...!
Harrys var ett grymt trevligt ställe där man kunde välja att göra det man var på humör för att göra en utgångskväll. Stort ställe som erbjöd typ calles, olles och station på samma ställe.

*

På tjejtoan stod jag först i kö.
en tjej bakom mig, sen en tjej som mådde ruggigt dåligt bakom henne.
Tjejen som mådde dåligt frågade tjejen före henne om hon kunde få gå före.
"nej det får du inte, det är kö du får vänta på din tur" svarade denna.
"men jag mår dåligt, tänk om jag måste spy?"
"spy i handfatet då"


 men snälla nån?!

När nästa toa blev ledig vände jag mig om till tjejen som mådde dåligt och sa:
"du får gå före MIG istället"
.. och ledde henne in på toan.

Tjejen bakom mig sa inte ett ord. Skulle ha velat vända mig till henne och säga:
"våga mogna"
men jag tror hon fattade vinken ändå.

en god gärning gjord, 1-0 till mig :)
*



Nu sitter jag och myser i min nya träningsdress, som för övrigt är blå, och inser att jag bör diska och städa undan lite här. det blir fort stökigt när man bor litet och när man bor med sig själv, jag har det inte lätt alltså - måste stå ut med mig själv dag in och dag ut - attans :P

*

Kommentarer
Postat av: räkie

Åh det låter som du kommit in väldigt bra i schtaan :D

hahaha finns det verkligen någon mer som är som emma fucking stenman? :D KUNG!

2009-08-20 @ 17:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0