- Google är min bästa doktor!

Nu vet jag vad det är som är fel i mitt knä.
Borde nog tygla min ilska mot kiropraktorn, för det kanske inte är hans fel ändå?

Aja det jag googlat mig fram till att det kan vara är: LÖPARKNÄ
Eller nä, det måste vara det för symptomen stämmer exakt.

några av symptomen:
  • Smärtan kan till slut bli så fruktansvärd att man omöjligt kan ta ett steg till (känns som en kniv i knät)
  • Smärtan blir extra påtaglig när man försöker springa i nerförsbacke.
  • På plant och jämnt underlag känns däremot inte smärtan lika intensivt.
  • Smärtan upphör i stort sett på en gång när man slutar springa
  • Smärtan dyker inte upp förrän mitt under passet

    vill du veta mer om det, för att kanske behandla det eller undvika att få det eller snabbt kunna diagnostisera det om du själv drabbas kan du göra det HÄR.

    Jag tror att mitt problem är för kort och stel sätesmuskel och ITB-sena.
    Så det blir stretching 6 ggr/dag, voltaren, Ibumetin, vila från löpning och endast köra styrketräning de närmaste dagarna!
  • *
    Aja nu kör vi stenhårt, bacon och ägg till frukost sen blir det styrketräning för hela slanten!

    holloj

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0