- "hörde jag skål?"

Som de flesta (i de unga åren iaf) vet så är det ju väldigt inne att säga: "hörde jag skåål?"  - sen svarar alla "skåååål" eller som vi gör här: "hela tiden!"  -på fester numera.
I tisdags när vi hade musik-quiz med skolan berättade ledarna hur leken gick till:
"..sen har vi en skål med lappar i här framme"
.. och en kille i min klass säger:
"hörde jag skål??"


Hahaha, Jag tycker iaf den var klockren ;)


På lördag är det Flottrace i Borlänge.
Idag började flotten byggas och ja, måste säga att 50 pers i samma grupp känns lite väl mycket..
men som tur är ska endast 2 personer befinna sig på/framför/på sidan om flotten då själva tävlingen äger rum. Vi andra ska stå på sidan, utklädda till pirater, och hejja på.
Flotten får vara 2x2 meter och pris får dom som vinner och dom som har snyggast flotte.
Ska försöka komma ihåg att ta med kameran då för nu känner jag att jag är lite dålig på bildfronten då det gäller Falu-livet och detta är nog ngt som kan vara trevligt att ha på bild ;)

Ngt jag kan visa är min desperata lösning då blöta och svettiga fotbollsgrejer INTE luktar mumma i lägenheten:

                                          
You gotta do what you gotta do liksom..


Imorgon kväll möter Falu BS Grängesberg kl.18.00 på Dalavallen i Falun.
Viktiga matcher nu i slutet. Vi ligger 3a i serien och det kommer förmodligen bli hela 3 lag som flyttas upp till div 3 till nästa säsong, och Gränges ligger bakom oss med bara ett poäng mindre! Så det är en viktig match, en måste-match vill säga! Jag är tagg!

*

Vi slänger in mer musik av Sugarplum Fairy bara för att jag fortfarande tycker att det är så coolt att Jonas, som han heter, spelar i det bandet och som ska åka till Tyskland för en spelning på lördag (Rock am See 2009) där även Oasis, The Hives, Mando Diao m fl ska spela!




Och ni som inte tycker er ha hört dom förut.
 ni MÅSTE väl ha hört denna låten nedan - alla har väl hört den nån gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0