- Nyinflyttad Falubo

Vad hände?

I fredags vaknade jag i mitt rum i Kåge, klev upp och åkte på jobbet. Jobbade hela dagen, åkte till stallet, for hem och duschade och gick sedan ut på Balzac där jag åt middag med några vänner innan vi gick vidare på station.
Åkte sen hem till mitt rum i Kåge igen och somnade. Allt var som vanligt.

Lördag morgon 06.30 rullar bilen ut från gården till mitt barndomshem. En kvart senare passerar vi min hemstad, Skellefteå, och efter en resa på kanske 8 - 9 timmar stannar tillslut bilen på Svärdsjögatan 18 A i Falun.
Vi blir guidade till rummet - vilket visade sig vara en MYCKET större "lägenhet" än vad jag hade trott - guld :)
Packar in alla grejer, åker och äter på kinaresturang innan det blir en tripp på Ica Maxi där det inhandlas lite basföda o dyligt. Sedan säger jag hej då till mamma och pappa, dom rullar iväg med bilen och jag sitter ensam i min lägenhet.
Nu är verkligen ingenting som vanligt.

*


* När jag somnade igår var jag livrädd, kände mig jätteliten och ensammast i hela världen.

 *När jag vaknade i morse och förstod vad som verkligen hade skett kände jag att - det här kommer nog bli HUR bra som helst :)

*

Aja såhär långt har jag fått lite intryck av min nya stad och mitt nya liv:

Boendet-

Det är som sagt MYCKET större än vad jag förväntat mig, med klinker (visst heter det så?) i badrummet, nytapetserat rum med i princip allt man behöver för att kunna bo (alla möbler osv finns redan), hall med stor garderob, skön säng, nära till skolan, nära till centrum osv :) kanske kan ta nån bild då jag fått ordning här :)

staden -

Såhär långt är mitt intryck - mycket mysigare än Skellefteå!!
Mindre gator, mindre hus, känns lite mer gammeldags med alla stenbyggnader i olika former, en kanal som rinner genom stan, shoppinggator som inte bara är en enda låg gata utan går lite kors och tvärs osv.
har dock bara rört mig i närheten av där jag bor så jag inte tappar bort mig :P ska ta cykeln och åka ut till min nya fotbollsarena i em så jag vet var jag ska då det närmar sig fotbolsträning ;)

*

Nu skriver jag för mycket känner jag.
bilder från fredagkväll ist :)

  
  

   
 
  


Vi var ensamma på station i början(;P) men lika bra var det, det var ändå NI som gjorde min kväll
- tack för att ni finns :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojojoj så spännande! Ska bli kul att läsa hur allt går!

LYCKA TILL:D

2009-08-16 @ 15:12:08
Postat av: Flippan!

Jag känner igen din känsla/känslor så otroooligt väl! Åh fattar inte att du är där! Spännande värre för dig :D

Gillar bilderna haha!

Ta hand om dig!! ;*

2009-08-16 @ 15:14:10
Postat av: johanna

Det kommer att bli superbra!

Men jag är nyfiken på vad det är du ska plugga??

2009-08-16 @ 22:30:58
URL: http://mellergard.blogg.se/
Postat av: Eson

Vilken kväll:) Super stämning som avslutades i gråt.. Miss you already!! <3 Love love love

2009-08-17 @ 14:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0