- Falu BS -Grängesberg 2-1 ;)

Vet inte riktigt hur jag ska summera kvällens match.
Vi kan väl börja med det tränaren sa i omklädningsrummet efter matchen:

"Tjejer, det här var den sämsta fotbollsmatch jag nånsin sett"

Fast  han gjorde det med ett skratt och fortsatte med att berätta hur glad han var och att han tyckte det var bra att vi aldrig gav upp.

Det är nämligen så att det var mer  brottningsmatch än en fotbollsmatch.
Vårat unga lag där medelåldern ligger på 18 år mötte ikväll 30 -35 åriga bastanta KVINNOR. Det var rent inge roligt att spela. Man var tvungen gå in för kung och fosterland i närkamperna för att inte bli söndermanglade förutom mot en tjej som var minst i världen som man tippade över om man gick in i närkamper  mot eller så fick hon frispark för att hon flög som en vante - gud förbannat!:P hur lätt är det??!

Med lite tur och med dommarens hjälp vann vi iaf  matchen -  är väl det som räknas.
Jag förstår att dom blev förbannade på dommarn men jag förstår även han att han tog vårat parti för dom gnällde, svor, snackade, tjurade, skrek och klagade HELA TIDEN. och dom ska vara mogna? knappast!

En assist blev det för min del.
Nickade mellan deras mittbackar och Pernilla sköt mål - kung! I övrigt var väl inte min insats ngt att hurra över men det var nog bra att jag fick spela mittmitt där de flesta "smällarna" ägde rum. Jag och min mittfältskompis har väl mest att sätta emot med.

Är iaf mer död än levande nu.
Jag spelade 90 minuter och framförallt så höll jag i 90 minuter så lite i chock är jag oxå!
Lever jag imorgon då jag vaknar är jag förmodligen odödlig. Nu ska jag ta en lugn myskväll och invänta träningsvärken :)



Puss på er:)

Kommentarer
Postat av: räkan

Bra jobbat therrie! =)

Puss på dig också, tomt utan dig!

2009-08-30 @ 21:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0