" har du tänkt på det här? "


Idag har varit en tänkardag.
Tänk bara så fel saker och ting kan bli. Som hur vi uppfattar vissa texter t ex:

"Män får oftare förkylning än kvinnor"

1. Män får oftare förkylning än vad kvinnor får
2.Män får oftare förkylning än dom får kvinnor

Varje morgon då jag ska äta min gröt ser jag detta:

"Rårörda lingon"

Kan inte annat än tänka:

1. Råa lingon som är ihoprörda
2. Jätterörda lingon (nån har rört om dom jättemkt)
3. Lingon som är jätterörda (känslomässigt) <-- haha :)

****

Har ni tänkt på en till sak? (om inte, gör det nu)


När vi säger: "ett hus" säger vi egentligen "ett tus"

(fast detta visste jag redan som liten, eftersom jag trodde det hette Tus. INTE så konstigt har vi nu fått se;) )

När vi säger: "en bil" säger vi egentligen "em bil"

det är för att slippa forma om läpparna lika mkt då vi pratar.
(detta är vetenskapligt bevisat!)


Sen till sist -
så fel vi kan höra när det gäller låttexter ibland alltså ;P se bara här:

"Money makes the world go round" (original)
Sanna hör:
"Mamie makes the world go round"
__

"Who ever knew that you were part of a dream"
(original)
Emelie hör:
"Holabalo that you were part of a dream"
__

Six little legs on the run, we funk eachother free goes.." (original)
Malin hör:
"Six little legs on the run, a fucking kind of freedom"
Elina hör:
"Six little legs on the run, we fuck eachother free girls" (<-- haha!)
__


Tillslut måste jag bara säga:

DET BORDE STAVAS DRÖMM - INTE DRÖM!!
ok jag håller med, det ser förjävligt ut, men ofta vi skulle stava DAMM med ett m- DAM .. det blir ju helt kocko!
Och DRÖMM och DAMM har samma betoning på mmmmm - Dröm blir ju drööm typ.. hallå!
(en drömm - flera drömmar ... en damm - flera dammar - klockrent!)

fast iofs..då skulle man ju måsta stava hem med två m oxå... hemm .. ok jag tar tillbaka det där med dröm...

haha nu går jag hemmm;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0