" like a burning flame "


Jaha vad ska jag skriva om idag då? Jo - eld.
För jag gjorde nyss upp en eld här hemma i Kåge och började tänka (igen, fasen vad jag tänker alltså;) )

En eld kan man jämföra med mycket!
typ livet, en eld behöver bränsle, syre och värme - detsamma behöver vi för att kunna leva bla bla bla det där har vi hört förut...
Men jag kom på en alldeles egen tanke! (eller ja, nån stackare har säkert tänkt den förut men i min värld är den ny)

Jag tänkte såhär:

" Eld kan vara som ett mål. (I livet alltså, nåt vi vill uppnå, inte typ fotbollsmål - hehe )
När elden är stor och ståtlig och brinner för att hålla oss varma har vi uppnåt vårat mål. Men för att komma till målet, för att elden ska kunna bli så stor, måste vi börja från noll. Det går få en eld att börja brinna med endast stora vedträn - men det är svårt. Likaså kan vi uppnå våra mål med stormsteg - men det är sällsynt. Oftast måste vi gå den hårda vägen. Vi måste börja lågt och klättra uppåt. Alltså starta elden med de små pinnarna, för att sedan bygga på med de större.
Ibland lyckas man på det första försöket, och elden blir stor och levande, men ibland krävs flera försök för att få elden att fortsätta brinna."


Så nu vill jag bara säga det
- se dina mål som en eld - ge inte upp på första försöket, bara för att elden slocknar, kämpa vidare och prova nya sätt för att få elden att brinna. Ge inte upp hoppet och låt dina mål och drömmar bli till aska...

MEN! Lägg inte på för mycket ved så elden blir för stor. Nöj dig nån gång. För stor eld kan lätt bli till en fara med förödande utgång...
                                        .

Ikväll ska jag på FOTBOLLSTRÄNING!!! nästan ett år sen sist, jag har gått på moln hela dagen!! :D :D
Imorn ska jag förmodligen på skotertävling, så se fram emot lördagen - då kommer det bilder och kanske ngn film:)


toodi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0