" Ammarnäs feb 09 "




film på ingång...



Okej innan filmen kan vi ta och berätta lite i ord om vad Ammarnäshelgen hade att erbjuda.

**

Först och främst måste jag meddela att alla mina personligheter har varit framme i helgen, t o m Betsy tyvärr...
Haha för matte var rätt klyftig i bilen upp när vi först mötte en ren som stod på vägen, sen strax efter mötte vi en polisbil.
Matte säger då:
"Vi ringer trafikvarningen och säger att det är en gris på vägen mellan Boliden och Jörn"
(Det är här Betsy kommer in i bilden.)
Klyftig som jag kan vara ibland tänker jag: "Va, en gris?! Det var väl ändå en ren?"
Satt ens tund och funderade (tackar mig själv för att jag tänkte tyst) men tillslut förstod jag att med gris menade han polisen! smaaart ;P

**

En till kommentar:
Vet inte riktigt hur vi kom fram till detta men det handlade iaf något om att jag skulle gå och borsta tänderna och Emelie sa något om att jag skulle skynda mig och kläckte ur sig nån (enligt henne själv som vanligt) klyftig kommentar om att det skulle ta sån tid för mig eftersom jag var så skitig i munnen eller nåt.
Jag svarar iaf med att säga:
"Du, det tar däremot lång tid för dig att borsta tänderna för att du är så stor i käften"

* I övrigt var jag och Emelie förälskade hela den dagen eftersom det var alla-hjärtans-dag ;) Vi var snälla och gulliga med varann NÄSTAN hela dan, men kom överrens om att det skulle bli överdrivet om vi inte fick säga NÅT dumt ;P *

**

Det som hände under dagen kommer på film. Det som hände under kvällen kan vi väl sammanfatta såhär:

* TG´s schakt AB var nykter till kl 22 och kände nu att det var lika bra att fortsätta i samma takt och agera chafför och vi kan väl säga så mycket som att - jag var verkligen chafför!
Efterfesten tillbringades i Mattes bil med två fyllon i baksätet som säger: "En liten sväng till" . "En liten sväng till" . "en liten sväng till" osv...osv...osv...raggen i ammarnäs - runt ... runt ... runt... runt :P

* Utan att nämna något namn (personen i fråga vet vem den är och alla andra vet oxå det, haha) ramlade någon ut med huvudet före ur bilen.

* Samma person vaknade kl 4 och skulle gå hem till sin husvagn - och hamnade i fel husvagn ;P

* Under bilfärden gick denna kommentar ständigt: " Du är ju inte i ordning " till vad som helst - och trots att jag var på toppenhumör lät det: " det är en surkärring som kör " ... ojojoj vad säger man?

* Det blev en hel del dansande, man svettades som en gris (tror det berodde mkt på mina underställsbyxor) och Matte aggerade -dancing queen- till allas glädje :D Borde även hylla Libbe, Kim, Johan och Alex för starka insatser ;)

* De flesta var väl mer än hälsosamt runda under fötterna och gillade läget skarpt - trots en massa norrmän som man mer än gärna ville skicka till en annan planet... men men det funkade med att bara "as:a bort dom på dansgolvet"
(as:a = dansa med rumpan mot dom och trycka ut dom ur ringen, haha ;P )


Nu är mina fingrar överansträngda. Dax att bege sig. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0