- Stackars Oliwer...

Alltså jag kan inte förklara vilken lättnad det är att veta att min häst inte har lika ont längre!

Som några redan vet, andra inte, så har min häst varit riiiktig halt i bägge bakbenen sedan fredag.
När jag kom dit i lördags var han svullen hela senorna och varm i hovarna, liiite för hög temp, ville inte röra sig men kunde dock gå.
Pratade med veterinären två gånger och vi kom fram till att avvakta till söndag och se om det skulel bli ngn förbättring.

Söndagmorgon kom och han såg faktiskt lite piggare ut och hade promenixat ut på betet ch stod och åt
- vilket kändes bra.
På kvällen däremot va allting allt annat än bra!
Häst-stackarn kunde nästan inte ens gå och när jag kom dit stod han och åt hö (min häst älskar mat) men gnäggade när han såg mig och försökte ta sig fram till mig (lämnade maten vilket aldrig i världshistorien brukar hända)
- stapplade bara nåt steg sen gick det inte längre, det gjorde för ont.

När jag går fram till honom i princip hoppar han upp i knät på mig och försöker verkligen säga åt mig att ta bort det onda!

Tänkte själv först "överdriver jag bara nu? kan jag vänta till imorn då det är billigare att ringa vet?"
men när han senare fortsatte sitt stapplande fanns ingen återvändo.
det SKAR rent i hjärtat att se honom och jag ringde veterinären men tanken att
"det får kosta vad det kostar vill, min häst ska få hjälp!"

Tack för det!
Behandling för Fång (hovsjukdom som gör gräsligt ont och i värsta fall kan betyda avlivning beroende på hur allvarligt det är)
sattes in och veterinären tyckte det var väldigt bra att jag ringt dit henne - han hade enligt henne väldigt väldigt ont.

Redan idag syns stor skillnad och det är sååå skönt, en stor sten har släppt från bröstet!!
Här får ni se en film hur stor skillnad det blivit på ett dygn:



det finns fasen inget värre än när olle har ont.
då har jag hellre ont själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0