- skum hund, lycklig häst och coola moppepojkar

Nu har jag flyttat åt västligare breddgrader för en vecka framöver!
...eller blir det öster?...
hmm aja det kvittar!
nä men jag bor hos mormor och morfar och tar hand om deras stövar-tik medan dom är på semester

och jag kan tala om att det är en märklig dam..(!)

När jag skulle gå promenaden med henne idag skulle hon först inte följa med.
Hon vägrade i STEN lämna gården...
hon tittade på mig, tittade tittade tittade...och bromsade...!?!
suck..
tillslut fick jag det att verka lite intressant och vi promenerade iväg

damdidamdidam när vi gått en lagom lång bit bort tänkte jag vända
- men då ville däremot inte hon vända och vägrar än en gång i STEN att följa med...
hon tittade på mig, tittade tittade tittade, LA sig ner... och bromsade...!?!
tur jag är tjurig jag oxå, annars hade vi stått kvar där än :P

*

Igår fick vi besked om att Olle -förutom fången- även har Lamellrandsröta vilket förklarar den
 fortfarande ihållande smärtan i hovarna.
Tog bort skor, skar bort infekterade delar, rengjorde och lade på hovbandage med bakteriedödande medel och gav medicin igår
- och idag mår han som en kung!
Han strålar av glädje och är piggare än någonsin med en massa överskottsenergi.
Tänk vilken skillnad!
Efter att nästan inte ens ha kunnat gå i 3 veckor fick jag se min häst kasta med huvudet, göra en helomvändning och galoppera med högt huvud och svansen i vädret genom hagen.

Det kallar jag lycka!

Nu väntar 12 dagars medicinering och rengöring sen även verkning och specialskoning
+ massa hållna tummar så hoppas vi han blir helt frisk om inte allt för länge :)

*

Ja förresten, när jag gick promenaden idag blev jag omkörd av en moppe
På moppen satt två killar som var kanske, ja vad kan dom ha varit, 15 år?
(även om dom mer såg ut att vara 12)
Innan dom kör förbi tutar dom och ropar:
"tjenaa brudeeen!"

VAD HÄNDER?! :O
Jag var tvungen att börja skratta för det var så patetiskt!

*


Detta var höjdpukten på hela våran Roadtrip ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0