- jag tänker bara lite...

Jag har en känsla...
Den känslan kallas tomhet...
Den tomheten sitter inom mig...
Som ett stort...tomt.. hål...
Det tomma hålet måste fyllas på något sätt...

Det jag försöker säga är - jag är hungrig, ge mig mat!!

*

Radion: "kom in och hämta ditt ex på närmaste station"
Jag och eson samtidigt: "va?! mitt ex, vad gör han där?!"

hahaha :)

*

jag blir så less på att allting ska vara så förutbestämt!
man ska skaffa en livskamrat, gifta sig, skaffa barn, köpa hus, köra kombi, jobba ihjäl sig , dö.
om man inte vill ha det så då?
vad ska man göra då?
är man konstig då?

typ giftermål tex
Varför kan man inte bara ha ett bra förhållande UTAN att dela på allt på papperet?
Varför gifter folk sig?
för att "det är så det ska vara" - eller?
Bevisa kärlek? kan man inte det annars - eller?
ok det är fint, det är JÄTTEfint med bröllop och
jag säger inte nu att jag aldrig ska gifta mig, hipps vipps kanske jag gör det en vacker dag men... jag tänker bara lite.

Och om man nu inte hittar sin "livskamrat"
ska man nöja sig med ngt medelmåttigt bara för att ha ngn för att "det är så det ska va"?
känns det inte 100 tänker jag då att - då får det fasen va, även om det ska betyda att man lever ensam
varför denna tvåsamhet och panik att hitta kärlek?
är det synd om folk som är ensamma? javisst, endel, som söker - men många söker inte ens
vissa hittar kärlek lätt, andra är det svårt för, vissa hittar den aldrig
that's life

om man inte skaffar barn då?
har man inte gjort sin plikt här på jorden då?
"nä men bäst att skaffa barn för det ska man göra och om sen jag har råd eller ork att uppfostra det får bli en annan femma och om barnet får en dålig uppväxt det skiter jag i, och om världen är uppochnervänd och verkligen inte ger goda framtidsutsikter det skiter jag oxå i, jag skaffar barn för att det ska man göra"

Snälla, se inte detta som att jag klankar ner på folk som gifter sig, skaffar barn, gör allt "som man ska".
det är klart att man får göra det om man vill.
alla har olika tankar, viljor, åsikter - såklart :)
jag tänker bara lite.

Jag vet inte hur mitt liv kommer bli, har ingen aning, ska inte säga verken det ena eller det andra.
Kanske sitter där som en hederlig vanlig svensson en vacker jag, vem vet? - inte jag iaf.
jag tänker bara lite.
som vanligt.

*

god natt


Kommentarer
Postat av: Anonym

men therran, du ska ju gifta dig med mig såklart :)

2009-06-25 @ 15:11:52
Postat av: sara

du måste ju fortsätta heta tgu, annars vet man inte vem folk menar, typ hur snyggt skulle det vara om du gifte om dig med någon från utlandet som har ett konstigt efternamn, och hipsvips heter du Typ... hur ska man då veta att det är dig folk snackar om..eller typ Tor? coolt.. de ska vara tgu eller Thäräs..



haha..

2009-07-01 @ 22:34:46
URL: http://saraba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0