- no monkey no cry..

Kan nån ge mig pengar så jag kan köpa ett hus ?
Har insett att jag inte kommer kunna bo i lägenhet!! jag känner mig som ett grodyngel i en hink - alltså, instängd och liten!

Har bott själv i Kåge nu en och en halv vecka och har trivts som fisken i vattnet!!
(inte grodyngel i hink;P)
Det enda som varit jobbigt är att klippa gräs tamme-tusan varje dag. Men när jag bröjade använda traktorn blevb det dock genast roligare - så ge mig en traktor oxå! - nån? snälla?
det där med mat är oxå lite njaaa, jobbar man är det TUNGT att ställa sig och laga mat då man kommer hem, då vill man kunna fara till hästen, träna eller vara social på nåt sätt och då blir käket lidande...
och kylskåpet är dessutom oftast tomt :/

*

Kan man dö av beslutsångest?
- isf ligger jag nog illa till :/
nä usch, inte säga så, men alltså - det är ändå skitjobbigt det här med val.
måste man ha val?! kan man inte alltid bara ha ETT alternativ och lära sig leva med att allt är som det redan är bestämmt? .. hmmm...


*<*>*


Idag bjuder vi på kommentarer endast från mig och Joel - vi har endel :P

Nr 1: Jag står och pratar med mina tönt-vänner på hopptävling i Ersmark då jag säger:
"Jamen det gör ju inget om den är hård från början, den mjuknar ju tillslut"
(Pratade om underlaget på banan, Inget annat!)


Nr 2:  Jag berättar att jag inte tvättat bort sminket på typ 2 dagar.
Joel svarar: "Är det därför du är så välpippad?"
                                                                     (menade att säga "piffad" - nåt gick snett...)                                                                        


Nr 3: Mamma säger till Sussi: "lita på mig, jag har många års erfarenhet"
Jag säger: "ja hon är gammal"
Min bror säger: "Hon är hemskt gammal"
Jag avslutar: "hon är hemsk OCH gammal"
                                                                 


Nr 4: På jobbet diskuterade vi att det var så jobbigt att prata engelska när man itne har pratat det på länge.
Helt utan förvarning öppnas min käft och jag hör mig själv säga:
"Ja det är jättejobbigt, det är typ som att prata ett annat språk"


Nr 5:
Jag och Joel pratar om att ha ont i halsen, plötsligt kläcker han ur sig:
"jag har inte haft ont i halsen sen jag hade det sist!"

Nr 6: Efter hockeyn frågar Cissi: "Var det bara du och Joel på hockeyn?"
Jag svarar: "näää det var typ 6000 andra oxå"

Nr 7: Dagen efter en fest:
Jag: "det är en kväll som igår man skulle ha dragit ihop en trevlig efterfest oxå!"
Joel svarar: Ja men jag försökte ju! jag ringde till ALLA... paus...utom dig"

Nr 8: När jag och Emelie spelade in reklamfilmen var kameran riktad mot emelie.
Jag går fram och kollar på bilden, sen säger jag:
"Jo! du är lika ful på film som i verkligheten!"


Nästa inlägg blir det de sista utvalda kommentarerna.
Bl a kommer det handla om "billiga biljetter" , "naken-tjejer" , "jättefula tavlor", "häxor" och "onda ögonbryn"

*

haha jag skrattar jättemycket när jag sitter här och läser alla gamla kommentarer!! :P
vi har rent samlat på oss en del, jag gillar det skarpt ;)


Avslutar nu med emelies jättesnälla kommentar till mig då jag hade bihåleinflammation och mådde apa:
"Therese... du är INTE attraktiv"

Det är tur man har ärliga vänner iaf... ?...

;)

no Monkey no cry... No money - you die!





Kommentarer
Postat av: Anonym

nr 2 eller nr 3!

2009-06-29 @ 22:17:58
Postat av: sara

hahaha utan tvekan 1 ;)

2009-06-29 @ 23:21:39
Postat av: Tobbe

jag kommer att rösta på den med biljetter i nästa inlägg ;)

2009-06-30 @ 12:52:43
Postat av: Flippan

Denna gång var det svårt, men måste nog ända lägga min röst på joel, nummer 2! Inte alltför ofta man får höra att man är välpippad hahaha

2009-06-30 @ 16:42:39
Postat av: Linnéa

Självklart nr 1!! Haha!!



Känns så dumt att svika er ikväll... Men ja ha inte kommit mig från Boliden än så ni hade hungra ihjäl om ni fått vänta på mig :P

2009-06-30 @ 18:40:14
URL: http://madeofsteel.blogg.se/
Postat av: Joel

haha vi har kläckt ur oss en hel del tg :P

2009-06-30 @ 20:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0