- helgen i ord

Alltså en helg som denna...
  -  det kan nog inte bli bättre :) Alla som deltagit under helgens gång - ni är dom bästa :)

Fredagkväll stod 40årsfirande på schemat.
Middag och Singstar hos mormor och morfar med allt folk som hör till den sidan släkten - som vanligt otroligt trevligt!

Det konstaterades att med tre upplysningar klarar man sig rätt långt i livet:
  1) Säger det "plopp" så har hälsenan gått av
  2) Säger det "kluck" så är axeln ur led
  3) Vinner man inte, då kommer man då iaf inte sist

En annan upplysning är att i våran släkt behöver man inte vara bra på Singstar, det är den som tycker att man själv var bäst som egentligen vann. Poängen spelar ingen roll!
  -  haha och vem var det då som absolut INTE skulle sjunga nåt singstar - aldrig i livet - som sjöng en gång och sen när hennes karl säger "nu far vi hem" låter det såhär: "men far du, det här var kul, therese skjutsar hem mig sen!" ?

Jag måste säga det, kära mor - du har alltid sagt till mig och min bror att vi iaf ska prova och inte säga direkt att "jag kan inte" - nu fick du själv öppna en ny dörr och se så bra det blev ;)

**

Lördag var det fotbollscup i Norsjö.
24 blåmärken på benen. Ont i fotleden. Ont i ryggen. Ont i huvet.
 - vi säger inget mer om det...

På eftermiddan var det hockey hos tobbe a i nylägenheten.
Såg period 1. Såg period 2. Gick hem.
 - vi säger inget mer om det...
(btw grymt skönt att bo så nära kompisar så man kan snäppa hem på 1 minut!! :) )

På kvällen var det fest.
 - och gudarns så trevligt! jajemeeen ;D
Det behövdes inte mycket för att få till en kanonkväll, speciellt inte för vissa, här behövdes bara en ton av "jag har aldrig varit intresserad utav sport" - så hade startskottet gått :D hahaha slår aldrig fel !
Det dansades en hel del och om jag får säga det själv - harre, vilken vacker syn! 
Trevliga människor - alla lika runda under fötterna - och ett glatt humör var kryddan till denna kväll.

Matte var förresten väldigt nöjd igår.
Han lyckades klämma in en fin kommentar till mig då jag var kaxig (ovanligt, jag vet, men ibland måste man ju få vara det! woho ;P ) Vi står bredvid en växt och matte säger:
"Passa dig så jag inte trycker ner dig i växten! hahaha men då kanske du växer upp nån gång!"
Han levde på den hela kvällen tror jag..

Kommer inte på nåt mer specifikt att skriva som hände eller sas under kvällen just nu, men tro mig, kommer jag på det så skriver jag det :P - det har som blivit så, hoppsan :)

**

Idag har jag och Tobbe och Joel gått en bakis-promenad. Eller, jag och Joel gick en bakis-promenad, Tobbe gick en "överskottsenergi-kan-inte-vara-still" - promenad. otroligt skönt - nu har man krafter igen :)

haha just ja, tobbes kommentar då han ringde första gången i morse:
"ja men jag hör av mig på 20 minuter, en kvart, en halvtimma"

haha va?! sånt där klarar man inte av nyvaken dagen efter fest. jag dog.

och Joels kommentar då.
Jag säger:
"det är en kväll som igår man ska dra ihop en riktigt trevlig efterfest oxå!"
Joel säger:
" ja men jag försökte ju, jag ringde till ALLA... paus... utom dig"

Tack Joel. Jag gillar dig oxå.

**

Nu har jag skrivit mycket igen. men jag gillare. Har bara en sak kvar att säga:
 - Blodpudding är underskattat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0