- ett litet leende


Finns det något mer faschinerande än blinda människor?
Möter rätt ofta en blind kille då jag är på väg till eller från jobbet. Han går alldeles ensam med sin käpp. Hur vet han var han är? Hur vet han var han ska svänga? Hur går det för honom där det är halkigt? Frågorna är många.
  - Grymt faschinerande!

En annan grej med den här killen är att han alltid ler då jag möter honom.
Okej, nu har jag inte mött honom jättemånga gånger men varenda gång har han sett så glad ut. Ett leende och "tjopp" så har han räddat min dag. Det strålar om människan.

Där kommer han och går.
Han ser: ingenting - men är glad ändå. Ler.
Där kommer jag och går.
Jag ser: honom - blir glad av det. Ler.

     - Tänk vad ett litet leende kan göra!

                                

                                         - Ett litet leende från mig till dig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0