- en förkrossande seger!

YEES!!
Idag tog vi 3 VÄLFÖRTJÄNTA poäng i den allra första seriematchen!
Röbäck stod på andra planhalvan - and this is how we made it:

* Vi gjorde ett mål (1-0)
* Vi gjorde två mål (2-0)
* Dom gjorde 1 mål (2-1)
* VI FICK VÅRAN MÅLVAKT UTVISAD OCH DOM FICK STRAFF!!
* Pernilla klev från backposition till målvakt och vi spelade med en man (kvinna) mindre på plan....
(stark insats av pörn!)
* Dom gjorde ett mål på straffen (2-2)

- men vi gav inte upp för det!

Gick ut i halvtid med inställningen att nu skulle vi tammefasen visa att vi var mycket bättre än dom även med en spelare mindre och det var en ren laginsats som gjorde att bollarna kunde börja rulla in i nätet bakom deras målvakt!

8-2 till oss - en förkrossande seger!- Kaif Is Life ;) eller som några skulle ha sagt: kajfislajf :)


(det togs kort med två olika kameror, därför alla inte kollar in i samma... stabilt)

Annat som hänt i helgen:

En kväll hos tobbe med spelet "med andra ord" kan sluta såhär:

* Förklaring av matte: När man t ex gjort sig illa eller är ledsen kan man behöva det här
   Fredde: Bröst? Sprit?
   Rätt ord: Tröst

* Förklaring av matte: Han gömde sina barn i källaren!!
   (Fredde hinner inte svara, Tobbe dör av skratt eftersom han redan läst kortet)
  Rätt ord: Ingvar Kamprad (IKEA ni vet)
  Matte tänkte på: Josef Fritzl (spelet är ju några år så ni fattar varför vi senare dog allihopa?;P)

* Förklaring av Joel: Jesus Pappa!
   Jag: Josef!
   Sanna: GUD!
   Rätt ord: Gud .. (men hallå?!)

* Förklaring av sanna: En blå liten figur
   Jag: Smurf! Gammelsmurfen?!
   Sanna: NÄE! eller JA!

* Förklaring av Tobbe: En författare.. öhm, säg en månad!
   Ingrid: MAJ!!
   Rätt ord: August Strindberg

* Förklaring av Fredde: Han skrev boken om en pojke som trollar (eller nåt sånt)
   Matte: Harry Potter
   Rätt svar: Harry Potter
   Jag och Joel: Jo det var han som skrev böckerna, självbiografier.. (ironiska)
   Sanna: VA?! var de?!

Aja, kul var det iaf ;) blev lite charader och nån rit-tävling oxå - plus fruktsallad och glass! - MUMS!
En perfekt lördagkväll med trevligt sällskap :)

**

Jag Johanna och Sara kom fram till en grej idag:
Man ska gå på utseendet! Det gjorde vi idag - och se så bra det blev! haha :D åååh SÅ TÖNTIGA VI ÄR!!! :D
  
Jag själv kom fram till en grej igår:
Igår valde jag att bli ett offer!! För jag VAR ett offer!! ett offer för parkeringsböter och jag blev INTE på bra humör..!!


.. men, vi vann idag och ååh så bra det känns!

/ T


Kommentarer
Postat av: Eson

"Va!?, var de?" Hahaha, alltså Sanna!!

Synd man missade..men vi får ta en likadan kväll snaart:)

2009-05-10 @ 16:08:14
Postat av: Räkan

Eson kniiiip!! Du vet att man inte ska kasta sten i glashus, du hade förmodligen inte varit smartare själv blondieee :D



En riktigt nice kväll iaf :D

EN riktigt NICE VINST idag också!

ÅHHH KVINNOR ! :D

2009-05-10 @ 22:26:51
Postat av: Big Mama

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... JAG DÖR.. Kan juh bara tänka mig hur arg du vart när du fick syn på lappen... :P hihi



Nä fan va elak ja e, nu fick ja ångest tvärt..

2009-05-16 @ 00:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0