- Livet handlar om val

När det känns för jävligt, tänk så här.....


Jag är tacksam

.....för skatterna jag betalar - det betyder att jag har ett jobb.

.... för att jag måste städa efter en fest - det betyder att jag har vänner.

.....för att kläderna är lite trånga - det betyder att jag har mat på bordet.

.... för att gräsmattan behöver klippas , fönster tvättas och hängrännor som måste rensas - jag har ett eget hem.

... för alla klagomål på politiker - det betyder att vi har fri yttranderätt.

... för att parkeringsplatsen är längst bort - för det betyder att jag har råd att ha bil.

.... för min höga elräkning - den betyder att jag har det varmt.

.... för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt - det betyder att jag kan höra.

.... för tvätthögen på bordet - det betyder att jag har kläder att ta på mig

.... för trötthet och värkande muskler i slutet av dagen - jag har kunnat arbeta hårt.

.... för väckarklockan som ringer på morgonen - Jag lever

Gott folk, imorgon när ni vaknar vill jag att ni ska tänka på det här:

 - Du har två val idag.
Du kan välja att vara på gott humör eller du kan välja att vara på dåligt humör.

Varje gång det sker något dåligt, kan du välja att vara ett offer eller dra lärdom av det.

Varje gång någon kommer och klagar hos dig, kan du välja att acceptera deras klagan eller välja att peka på de positiva sidorna i livet.


 - Livet handlar om val.
När du tar bort allt runt omkring är varje situation ett val. DU väljer hur DU vill reagera på situationen.

DU väljer hur folk skall påverka DITT humör.

Det ärDU som väljer om DU vill vara på bra eller dåligt humör.

Till syvende och sist är det DITT eget val hur DU lever DITT liv. 

**

 - Jag och Prisma jobbar hårt idag :) och vi har valt att vara På gott humör :)


hahaha jag måste säga att jag gillar bilden skarpt och att hon slickade jättemycket även om det inte syns just här :P

/ tg's schakt ab


Kommentarer
Postat av: shoedo

sen när börja du gå i kyrkan då ? ;)

2009-05-08 @ 17:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0