- det handlar fortfarande om inställning!

Denna dag började inte bra.
Vaknade kvart över 12 (vilket nästan aldrig i världshistorien brukar hända) = hela dagens planer måste gå snabbt, snabbt!
men så långt så var det ändå frid och fröjd. Tänkte:
"idag ska jag klippa gräset, cykla till hästen, rida, cykla hem och sen fara å träna core muscle. vilken underbar dag!"

Jaja occh så underbar den skulle bli då...

-> Fanns ingen bensin i klipparen, och ingen bensin i nån dunk hemma - blev irriterad.

"Jaja, jag far till stallet ist och tar tag i det där sen" tänkte jag och försökte bli på bättre humör.

Allt gick bra tills JAG FICK PUNKA CA 2 KM FRÅN STALLET!!
Helvette! kul att gå sista biten med benhinneinflammation?!... jag var INTE nöjd. Jag var ETT OFFER! Ett haltandes, irriterat, svettigt OFFER släpandes på en dum cykel!

Med mitt dåliga humör bestämde jag för att inte rida, det skulle bara bli fel, så jag skonade hästen och lät han äta gräs ist vilket han var väldigt nöjd över!

som tur var fick jag låna lenas cykel hem, så jag åtminstone slapp åka buss för pengarna jag INTE hade med mig!

När jag kom hem svettig som en gris - pga den konstanta motvinden som gjorde att mina mp3-lurar blåste ut hela tiden! - stannade jag upp och andades. sa till mig själv:

"Bara för att den här dagen har börjat dåligt ska den inte få sluta dåligt!"

Så jag tog med dunken å satte mig i bilen, for å tankade, klippte gräset, städade toaletterna (när jag ändå var i farten, hihi) åt massa pasta å for och hämtade upp eson för att sen fara å träna - och ja, min dag var räddad för allt gick bra!!

vad är det jag alltid har sagt?!

 - DET HADLAR OM INSTÄLLNING ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0