- stackars dig, bittra människa!

Idag föll jag offer för en bitter människa.

En kund ringde på jobbet. Ungefär såhär löd samtalet:

Kund: Jag skulle haft tag i en försäljare
Jag: Vad gäller det, nytt eller begagnat?
Kund: Spelar det någon roll? (låter otrevlig)
(ofta man säger så btw?)
Jag: Ja jag kanske kan hjälpa dig om jag vet vad ärendet gäller
Kund: Jaha, det gäller nya mazda 3an
Jag: Okej den kan jag inte så mycket om, och Håkan är tyvärr upptagen
Kund: Men visst är det väl ändå!! jag har ringt till 5 ställen under förmiddan och alla har varit upptagna, det är inte så konstigt att man blir irriterad!! (börjar låta väldigt otrevlig)
Jag: Jo det är inte så kul när man inte kommer fram
(försöker visa medlidande - eller nåt?)
Kund: Det borde väl vara så i den här lågkonjukturen att man ska  vilja sälja bilar och så får inte kunderna ens prata med försäljarna!! (jätteotrevlig)
Jag: Ja men alltså han sitter ju och pratar med en kund nu, han måste ju prata med dom som kommer in oxå
Kund: Men visst är dom två där, är det ingen som har tid?! vad är det här för nåt! (fortfarande otrevlig...)
 - Jag ville säga: Men vad är ditt problem?! Vi gör väl så gott vi kan! Ingen är ledig nu, du är inte viktigast i världen, vänta på din tur!

Jag sa (väldigt trevligt): Men kan jag kanske ta ditt nummer så får han ringa då han blir ledig?
Kund: NEJ!! jag har så mycket att göra jag har inte tid att sitta och vänta på att nån ska ringa mig!! Då köper jag en annan bil!!
- Jag ville säga: Ja men varsågod, gör det då så slipper vi ditt gnäll och du kan förpesta någon annan oskyldig stackares liv!
Jag sa (väldigt trevligt): Ja jag önskar jag hade kunnat vara till nån hjälp men...

*KLICK*

...Han var inte kvar i luren...

    - vad är det med folk?? Var det MITT fel att han hade en dålig dag?? Skulle JAG få skulden för att det inte gick som han ville?? Vad hade JAG gjort han??!!

Om kvinnor har PMS - vad har då karlar?!

* Ofta har man meningar i huvudet som man skulle vilja säga i sådana situationer, men man är väluppfostrad och vet att man inte ska säga det, för det tjänar ändå inget till - det skulle bara bli värre.
Lika bra att vara trevlig, inte suga åt sig det negativa och låta dom människorna få gå och vara bittra för sig själva!

- Samma kund ringde lite senare, jag var riiiktigt trevlig och denna gång fick han prata med Håkan och efter en rätt lång pratstund hör jag Håkan säga:
"du kan komma in och titta själv, jag är lite upptagen med en kund just nu"

Min första tanke var:

"neeeej nu brister det väl!!"

hahaha... åh...jag tycker synd om karln - kan inte vara kul att vara sådär arg?

**

Jag är inte bitter, speciellt inte då jag ska få fara å tävla ;)


god natt:)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tävla vars? =D

2009-05-27 @ 23:39:14
URL: http://madeofsteel.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Av; Aha okej :P haha

2009-05-28 @ 08:36:10
URL: http://madeofsteel.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha alltså åhhh, vissa kunder är verkligen allt förutom nöjda =P

2009-05-28 @ 15:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0