Ibland mår man bara så jävla bra!

detta inlägg blir inte underhållande på något sätt. Slänger bara ur mig lite tankar.


Livet är som bäst då man får och kan träna.
- jag njuter, - varje dag!

Tränar riktigt, riktigt mycket just nu och det är helt underbart!!

Är ovanligt lite stressad nu för tiden oxå!
Förr kände jag mig stressad JÄMT, även utan anledning, nu känner jag lugnet och flyter liksom bara med (för det mesta). skönt!

Har insett att man inte KAN göra allt man VILL.
Det fungerar inte att stressa som en tok ,för man blir bara trött och slutkörd (=dåligt humör, deppig osv), magen pajjar och hjärnan lägger av.
Man får prioritera och se det positiva i det man hinner med. Många av de "måsten" man har är bara måsten i ens egna ögon, och är saker som egentligen inte behövs göras just precis i detta nu.

Man ska inte heller ta på sig för mycket och lova en massa saker.
Lär man sig att säga "nej" ibland (inte ens "kanske" utan ett rakt "nej") slipper man många av dessa "måsten" som gör att man blir stressad (och tillslut börjar må dåligt av det)
Okej, man vill ofta hjälpa till, vara till tjänst och vara duktig och snäll - men man måste tänka på sig själv oxå!!
Just ordet DUKTIG är nog en stor bov i att människor mår dåligt.
Man ställer så höga krav på sig själv.
"Vad du än gör - så ska du alltid vara DUKTIG. du måste vara duktig. Du får inte misslyckas"

- man kan inte alltid vara duktig. ingen människa är felfri och det är okej att göra fel/misslyckas ibland.

*

ska jag beskriva mitt tillstånd just nu är det med ett ord: Harmonisk
- och det är en fantastisk känsla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HELT RÄTT!! Du är så klok min vän!!:)

Och DUKTIG, Hatar det ordet!!!!!

2009-10-27 @ 09:50:47
Postat av: Anonym

Säger du Nej till någon annan så säger du samtidigt Ja till dig själv. (mycket viktigt)

2009-10-27 @ 18:50:03
Postat av: Anonym

mkt bra!

2009-10-27 @ 19:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0