.. onsdagen med stort H som i Hets

Att denna blogg varit väl uppdaterad sista tiden beror på en sak:
- jag har haft tid

nu undrar jag: "tiden - var tog du vägen?!"

                                              

Snart en vecka hemma och allt är precis som förut, schemat är fullsmockat. Men jag trivs:)
dock kunde denna vecka ha skippat att göra Olle dålig igen, det hade jag klarat mig utan...
men men bara gilla läget!

dagen idag har varit en "pang,pang,pang"-dag från kl 06.00 till jag kunde sätta mig ner och äta middag 20.45..
.. puuh är inte van tempot ännu!
blir att kliva upp och åka till stallet före jobbet varje morgon för att bandagera olles onda fot!

Idag var febern nere på 39,5 - skönt!
Det märktes oxå på hästen! :)
                                                             

sjuk olle: "therese jag är sjuuuk kom och krama och pussa på mig det är så synd om miig!"
frisk olle: "UUUR VÄGEN, jag vill ha mat NU, ge mig mat annars blir jag aaarg, ha pussar?! knappast, du kan få en smocka, vill du ha det? vad ska vi göra nu? jag har inget att gööööööra!! thereeeese!!"


                                                                *



idag tjuvlyssnade jag på en kund som berättade om en man som en dag fick veta att han var sjuk. Han köpte sig då en sportbil, som han alltid drömt om, för att kort därefter avlida. sedan sa kunden en bra sak: "varför unnar man sig inte mer medan man lever och kan ha glädje av det? man vet ju aldrig när livet tar slut"

- så sannt så.
men... samtidigt.. var går gränsen?? man kan ju inte unna sig för mycket så man förstör framtiden för sig själv och kanske även för andra.. för tar livet nu inte slut för tidigt och/eller på ett snabbt sätt måste vi ju kunna leva det på ett vettigt sätt.

...allt har en avigsida...hmm..

god natt !

Kommentarer
Postat av: J

haha...mer av dina och olles konversationer tack! =)

2009-10-07 @ 23:42:04
URL: http://hogahastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0