Sabla halka!

Imorse höll jag på krocka.
Kör bil i Kåge och ska svänga höger i korsningen vid ICA och börjar blinka, bromsa och svänga. Plötsligt känner jag hur däcken tappar greppet och vi glider rakt fram..
I samma ögonblick får vi möte och vi glider sakta men säkert närmare och närmare och närmare denna bil. Jag tittar på den andra bilen och tänker "nej nej nej nej nej jag kör en sprillans ny bil, nej nej nej nej nej!!!!" (det gick SÅÅ sakta och under hela tiden stod mitt hjärta stilla, så jag var nog närmare död än levande ett tag)
- TUR nog så är det en klyftig människa som kör den mötande bilen så detta Guds Barn förstår att jag inte kan styra och kör upp på trottoaren på sin sida. Men det var i sista sekund - närmare kan det inte bli!!
"puuuh!!!!" 

När jag står still står jag mitt emot ett äldre par som tittar skärrat på mig. Kan garantera att jag såg mer skärrad ut än dom två tillsammans då jag tittade på dom, pustade ut, skakade på huvet och startade bilen igen.

Resten av vägen till jobbet körde jag s a k t a.


En röd och fin sådan här hade väldigt, väldigt tur idag...


Vad tänkte jag mer säga idag?
JO!
Jag hatar verkligen då folk skaffar sig flickvänner/pojkvänner och antingen blir tofflar eller förändras helt som personer!!
Måste allt förändras bara för att man skaffar sig en partner?!!
- Hade jag fått bestämma hade det varit olagligt!!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Håller helt med på skaffa partner fronten! Det är som om de försvinner helt från jordens yta i sin egen lilla värld med mys-pys och gulli-gull...

2009-10-20 @ 18:51:10
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Postat av: Carrie

Guuuuud vad jag håller med dig i det sista. HATA! Ska vi bilda en hata tofflarklubb ihop? :]

2009-10-21 @ 08:24:19
URL: http://carriesu.blogg.se/
Postat av: Eson

Vilken tur att du inte ha behövt oroa dig för mig iaf ;)

Och på tal om halkan...är nog dags att jag ska he på mina vinterdäck :O

2009-10-21 @ 17:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0