Tur i oturen!

Tänk vilken tur man kan ha ibland.

När Oliwer blev sjuk i Tisdags fick han stå på boxvila hela onsdagen och för att han inte skulle ha så tråkigt gjorde jag en leksak åt honom.
Hängde upp en cocacola-flaska ovanför krubban och gjorde två små hål i botten och lade i grund (mat) i den som faller ut när han buffar på den.
- jätteroligt, tycker han och i Fredags bestämde jag mig för att filma honom med telefonen.
Då märkte jag att något inte stod rätt till, för min häst ÄLSKAR mat. se här:



Hade jag aldrig hängt upp den där leksaken och tyckt att det är roligt att se honom leka med den så hade jag förmodligen inte stannat och sett att han vara dålig (eftersom han gnäggade när jag kom dit och gick snabbt in i boxen och verkade till en början väldigt hungrig) utan bara ställt in honom i boxen, släckt och sagt "godnatt" och då vet man aldrig vad som hade kunnat hända.


Det läskiga är att hästar kan dö av kolik.
..så jag säger - tack gode gud för att slumpen gjorde att just jag skulle göra kväll, för att kika så att hoven mådde bra, och sen stannade för att se honom leka med cola-flaskan! ibland har man tur i oturen!



Kommentarer
Postat av: Anna

stackars lilla oliwer, tur det gick bra iaf!

2009-10-11 @ 16:43:38
URL: http://utkikskaj.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack,det känns redan bättre! Fick bara en stor släng av söndags-ångest blandat med lite annat.



Och när det gäller musiken så tror jag du har alldeles rätt! Plus att jag inte riktigt gillar lokalen heller. Heja Etage säger jag bara :D

2009-10-11 @ 23:44:48
URL: http://mlindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0