Tankar just för tillfället

Idag är jag glad!
Jag tror aldrig jag varit gladare någon dag här nere än vad jag är idag. Jag är glad ända in i själen. SÅ många spänningar har släppt och jag känner mig inte lika förvirrad längre :):)



Klev upp klockan 9 och satte igång två maskiner med tvätt. Gick en promenad medan jag "väntade"
Vidare har jag varit på Bibloiteket och läst norran :) Trevligt att se Linnea och Jonte på bild ;) GRATTIS till dom/er :)

Nämen det var en mellalandning på väg till arbetsförmedlingen faktiskt..
- där jag skrev in mig och fick lite svar på några frågor angående yrkespraktik.

För som det ser ut så
*stannar jag antingen kvar här i Falun (om jag får jobb, inte annars)
*eller så b o k s t a v l i g t talat slänger jag mig ut på yrkespraktik i 6 månader för att skaffa mig behörighet att söka in till Hippologprogrammet till nästa höst
*eller så försöker jag hitta jobb här nere i trakterna och tar mitt pick och pack och flyttar dit jag får jobb
*eller så kommer jag hem hem hem till Skellefteå.

...på tal om hippo -  funderar på att söka hippologutbildning, eller söka till en KY-utbilding för att utbilda mig till Ridinstruktör/ridlärare.
Men hippo är svårt att ta sig in på - är det värt 6 månaders praktik eller är det bättre att jobba och tjäna pengar???
Vill också läsa nån kurs efter jul, "Pedagogik-ledarskap och coaching" eller "Pedagogik-barn och ungdomsvetenskap"


- för som det känns nu så vill jag arbeta med att vägleda barn -och ungdomar i livet och samtidigt jobba med hästar, och av egna erfarenheter finns det ingenting som motsvarar betydelsen av bra människor i ens omgivning tillsammans med ett starkt intresse då man ska lära känna sig själv och hitta sin plats i livet!

Det är stallet och ridningen med alla människor runtomkring som gjort mig till den jag är idag, och betydelsen av detta går inte förklara! Samma sak vill jag kunna ge till framtidens ungdomar.
:)

så går mina tankar just för tillfället.

på återseende ;)


(haha på friskis och svettis nu i afton kom jag på mig själv HELA TIDEN att jag sjöng med i alla låtar jag kunde texten på - och jag menar hela tiden :P )

 


Kommentarer
Postat av: j

HEJA THERESE! Hippolog låter awesome!

2009-09-22 @ 22:09:34
URL: http://hogahastar.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Tack :D Jag blev som paff själv att vi va me på bild, trodde bara intervjun skulle va me :P hihi

2009-09-23 @ 11:00:53
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0