- Upploppet!

jajamen jajamen sådär ja.
Då har denna dag börjat lida mot sitt slut. En dag som inte riktigt sett ut som all andra dagar ;P

Ni skall få en inblick i dagen och vår Kapten Glenn (björn)och hans besättning hälsar er välkomna på Flight MKV.



I första klass möter vi Rockbandet "Glenns and Roses" tillsammans med dess ena livvakt:



Längre bak i - den trängre delen av planet- träffar vi på diverse andra människor som alla har sin egen avsiktför resan. Några fotbollshulliganer, några sol-tokiga bleka svenskar, några skidåkare (som tyvärr hamnade på fel plan) och någon enstaka back-packer:



Längst bak hittar vi de 15-åriga tvillingarna Rolf och Mikael (fredrik och isak) som ska åka iväg på sin första utomlandsresa, ta sin första öl, spy i mägder och leva jävel:



Fusna Isabelle fick bli besviken då hon trodde hon skulle få åka till solen och värmen, men trots kylan höll hon humöret uppe ändå genom att utföra lömska saker (visst ser ni det i blicken?!):

..och fotbollshulliganen Johan styrde upp stämningen på planet med hjälp av ett kasettband med lite svängig rock:


(kasettbandet som för övrigt Isabelle med egna ord ville "stoppa upp i röven på nån" i slutet av dan, hahaha)

Vi får heller inte glömma Teddan som med sina 40+ lämnat sina föräldrar för allra första gången:


(hahahahaha alltså titta på killen!! jag dog varje gång jag såg honom!!)

Under resans gång stötte vi på märkliga hinder.

P.R.O utmanade oss i Irländsk Julafton:

 
 
Som resulterade i ett och annat ryggskott:


Men klacken satt så flitigt och hejjade på med dras banderoll: "Have no fear- P.R.O is here" (hahaha!!)

 

Vi spöade skiten ur gamlingarna och lyfte planet igen.
Plötsligt blev vi anfallna:



Men tack vare "Glenns and Roses" livvakter kunde vi tryggt fortsätta:



Indianerna (syns tyvärr inte på bilden) utmanade oss i Bobby-car -Race:



Några lösaktiga damer (syns tvärr inte heller på bilden) utmanade oss i... hmm jaa... det var blött, halkigt och snurrigt iaf:



Och vad dom riktigt var för något dom som utmanade oss i ler-brottning har jag inge aning om:

 

...men spö fick dom, och geggigt blev det då iaf:



Jaa detta var några av de problem vi stötte på under resan, men inget problem är för stor för MKV och tillsammas såg vi till att resan - efter många om och men - fick ett trevligt slut och alla kunde landa säker och välmående. (iaf vi som inte drack öl hela dagen;P)


Skulle vekligen vilja lägga ut en film från Ler-brottningen men jag skrattar så jäkla fult i bakgrunden så jag vet inte om jag ska göra det.... ska tänka på't.
För övrigt kan jag upplysa er om aat det regnar i Falun - för ovanlighetens skull?!

Falun - sveriges svar på Engand?


nä kanske inte men det har regnat rätt mkt... speciellt då jag varit tungen att va ute... men ikväll blir det lugnt, inne, mys - så det får regna huuur mycket det vill :)

puss. / T


Kommentarer
Postat av: Erika

Hallå!



Du verkar ju må rätt bra där nere, hoppas livet fortsätter flyta på. Måste bara säga att jag satte korv i halsen igår när jag slog på Tv:en (för typ första gången sedan i våras.. :P ) och ser TG själv i rutan! Snyggt reklaminslag måste jag bara säga ;D

2009-09-03 @ 22:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0