träning och träning och träning

Dagens träning:

Styrke hemma 1 h
Cykel till kåge, Lejonströmsbron avstängd så det blev en DRYG extrasväng på ditvägen
-paus- (bjöds på fika av farmor och stannade ca 1 ½ timma:) )
Cykel hem

Jag känner några ben som behöver vila nu.

Är riktigt på G med egna träningen hemma nu. Skit-taggad och får grymmare träningsvärk nu än jag fått på länge. Då det går tungt kör jag ännu hårdare, vilket jag tidigare inte gjort om jag tränat själv. Billigt och bra!
Tyvärr så kommer det inte hålla i längden, så träningskort på friskvårds ska inhandlas då hösten/vintern börjar infinna sig :)

träningstips till dig som ska försöka börja träna hemma själv och alltid ger sig direkt det börjar ta emot:

- bestäm INNAN du startar nästa muskelgrupp/övning hur många rep/hur länge du ska köra och HÅLL FAST VID DET, men kom ihåg att sätta upp rimliga mål så du verkligen klarar det.
- när du inte orkar en till - är det hjärnan som påstår att du inte orkar, gör uppror och gör 3 till, för det orkar du! det är DEN träningen som ger effekt!
- Träna oxå med olika tempo - blanda snabb, långsam och statisk träning.

lycka till :D

ska ge några super-magövningar som GARANTERAT ger träningsvärk - och en riktigt stark mage förstås;)
Men det blir inte nu. Gröten intagen. Nu ska det sovas. mat viktig. sömn viktig.
hej hoj

Kommentarer
Postat av: flippan

Träningstips, det gillaaaass!! ;)

2010-08-12 @ 17:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0