Gautosjö Juli 2010


En helg i Gautosjö.


Hur ska vi sammanfatta den då?
Jo vi kan ta lite fina kommentarer och klyftiga slutsatser:

På väg upp stannade vi i Arvidsjaur för att äta - antingen pizza eller på Sibylla.
Vi bestämmer att Malin och Elina ska klunsa om det och Joel säger:
"..och den som vinner, då äter vi pizza, den som förlorar, då äter vi på Sibylla"

Man stannade som upp ett tag och tänkte, och då man började skratta blev han arg.
Man försökte förklara hur fel det blev men han förstod inte och tillslut var jag tvungen vända mig mot Malin och Elina och fråga om dom också insåg hur dum han var?!
- det gjorde dom ;P

Då vi sitter på Pizzerian (Malin kom tillslut fram till att det var det hon ville äta - utan kluns) så flummar vi och kommer med smarta konstateranden.

" Frågan är inte vilka sporter vi kan - frågan är vilka vi INTE kan. De går snabbare att rabbla upp " ;)

Vi kom bl a fram till att sporter där man inte svettas av ansträngningen - får inte kallas sport.
..och att Sporter där resultatet är beroende av materialet, dvs materialsporter - inte är rättvist.






Mitt i allt snack säger Joel till mig:

"vad coolt att du skrattar åt dina egna skämt...."
och jag svarade:
"ja, det är ju DOM som är roliga!"

katjing.! ;P

*




Vi går vidare med sällskapsspel i stugan.
Malin ska säga pop-stjärnor utanför europa och säger en grupp/artist som kommer från italien. Efteråt ska vi granska hennes svar och Joel kollar på mig och säger/frågar:
"Dom är från italien! .. Är Italien med nu?"

HAHA! JA sist jag kolla så tillhörde Italien Europa ;)


Jag skulle säga drottningar och säger : "viktoria" men kommer på att hon inte är drottning än.
Vi börjar disskutera och jag börjar med säga "nä hon blir ju inte drottning förän.."
och Elina fyller i:
"förän Christian dör!"
 - vi andra tittar på henne och undrar : "vem FAN är Christian??"
 Det visste hon inte ;P


HAHA och så kan jag avsluta med att säga att jag tyckte lite synd om både Malin och Elina då jag och Joel drog igång. (Skillnaden mellan ironi och seriöst är hårfint ;P) Mest synd om Elina dock.
I båten:

Jag har just pratat om att vi inte hade ngt fiskekort , då en helikopter kommer och flyger över oss.
Joel säger till Elina som sitter bredvid spöna:
"vi måste gömma fiske-spöna!"
Elina som sitter bakom Joel (och inte ser ansiktsuttrycket) frågar skärrat:
"vadå seriöst??"
..och Joel svarar:
"JA skynd dig!! (elelr ngt liknande)"
- och stackars Elina får panik, börjar röra på sig och utbrister:
"Men hur ska jag kunna göra det??!!!"

haha så söt :):) 



JAJA, det var en MKT trevlig helg iaf!
Återkommer med alla bilder och lite övrig information.
på återseende.

/ TG



Kommentarer
Postat av: joel

stackars elina faktiskt .. hon som blev så rädd för jäll helekopter fiske polisen

2010-08-05 @ 03:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0