Göteborg Januari 2009

Jaha, dags att berätta varför jag sticker till Göteborg då.

det är ju såhär att jag nu tar steget som jag så länge har velat ta, men aldrig fått tummen ur att ta. mycket snack och liten verkstad har det varit...
det är nu eller aldrig.
jag har ett guld-läge och tar jag inte denna chans så vet man aldrig om den kommer igen och jag vill inte sitta här om 10 år och ångra att jag inte ens försökte.
jag menar, jag bor hemma (hmm) vilket innebär att jag inte har några möbler att förvara någonstans, jag har ingen lägenhet att säga upp eller hyra ut, jag har ingen karl som jag måste må dåligt över att jag lämnar hemma - utan det är bara att jag packar mina väskor och sticker.
(dock känns det riktigt jävligt att sticka ifrån alla mina vänner... men vilken vänskap tar slut bara för att man flyttar iväg ett tag? ingen riktig vänskap iaf, så jag känner lugnet :) )

Jag kommer att bosätta mig i en liten håla som heter Floda och ligger ca 3 mil utanför Göteborg. Kommer åka ner för att provjobba i ett dressyr-stall under några veckor för att sen bestämma mig för om jag vill stanna där eller inte. Hur länge jag isf stannar är inte bestämmt än utan det får vi ta som det kommer.
Stannar jag där kommer jag att få låna en häst av Camilla Ekman från Sala. Det är en valack på 4 år och för nuvarande 167 cm i mankhöjd som heter Electric Lemonade och är e. Cassandra u. Lemon.
Honom ska jag rida under min vistelse i Götet och sedan ska han säljas då tiden är rätt. Ska se om vi kan hitta ngn bild....



sådär ja där har vi han.

nu kan man ju tänka - låna häst, det kan bli ett helvete om ngt blir på tok.
..men Camilla är en person som är lätt att ha och göra med och vi kommer väldigt bra överrens så vi ska nog kunna fixa ngt som känns - och blir - bra för oss alla:) tvivlar inte en sekund på de.

sådär, nu vet ni lite mer :)
och lördag är förresten inte ett fastställt datum, kan hända det blir att åka bil ner så jag kan försvinna torsdag eller fredag oxå. de får vi se.
hur som så blir det en fullspäckad vecka fram till dess, ska försöka hinna umgås med alla mina favvomänniskor innan jag far. iaf en liten kram ska vi väl hinna med :)

over and out for now / t

Kommentarer
Postat av: räkan

Jag hoppas jag är en av dina favvovänner och att jag hinner träffa dig! eller hinner---? Jag MÅSTE!!

2010-01-04 @ 00:49:15
Postat av: ems

Tjena snygging, hoppas ni hade en skitbra nyårs =) Jag önskar dig all lycka i gbg då jag kanske inte ligger på högsta priolistan att hinna umgås med i veckan innan du far. Men jag blir nog arbetslös igen i början på mars, då kommer jag ner o hälsar på dig om du är kvar i gbg :) Kramar!

2010-01-04 @ 12:54:19
URL: http://emelieli.blogg.se/
Postat av: Suus

Göteborg Januari 2009? Trodde vi hade 2010 nu ;) virrvirr..

2010-01-04 @ 21:36:14
URL: http://suusbuus.blogg.se/
Postat av: Sara

lycka till thäräsä!! hoppas du ska trivas :D nästa gång vi träffas, när det än blir, får vi gnägga på som vanligt ;)

2010-01-05 @ 14:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0