det är inte lätt jämt

haha!

Idag då jag var hos doktorn passade jag på att påpeka att mina hormoner spelar mig ett spratt nu för tiden.
Vi kom in på ämnet p-piller.

Doktorn frågar:
"äter du p-piller?"
jag svarar:
"näe"
doktorn frågar:
"du har ingen kille?"
och jag svarar:
"näe"
doktorn skriver i sina anteckningar medan hon fortsätter:
"..okej... och du har inte tänkt skaffa?"
Jag blir lite små-chockad och "skratt-fnyser":
"va? eh, näe! eller... inte vad jag vet... som det ser ut just nu iaf..."

doktorn forsätter med att säga ngt mer inom ämnet,
och jag tycker det hela är väldigt, väldigt skumt innan jag tillslut förstår att hon pratade om p-piller - INTE kille :P haha!!

Hon kunde väl ha skippat frågan om kille (det hade ju som inte med ämnet att göra ändå) så hade jag inte behövt bli så förvirrad!! :P
- visst hade VEM-SOM-HELST kunnat misstolka det där?!

*

Igår:

Jag skulle säga: "mormor och morfar är hos hasse och maggan"
Jag sa: "mormor och morfar är hos masse och haggan"

*

det är inte lätt jämt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0