vet inte hur, men på nåt sätt lyckas jag!


Hihi, igår hände ngt kul.

Jag och kassören på Ica Maxi fick oss ett trevligt kvälls-skratt. Vet inte om någon annan skrattade, hade fullt upp med att skynda mig packa ihop mina varor och, fortfarande med ett brett flin, lämna butiken:P

det var alltså jag som stod för underhållningen, tyvärr..

Det här var vad som hände:

Jag kommer fram till kassan och drar mitt kort. "oläsligt kort" står det på skärmen - 3 ggr! 4e gången godkänner apparaten kortet och jag slår in min kod.
Jag säger:
"puuh, det är alltid lika jobbigt då det blir sådär"

155 kr skall betalas och jag trycker på "ok" och då dyker "Medges ej" upp istället!
VADÅ "medges ej" ?! va fasen har jag inte ens 150 kr på kortet?!!
Kassörskan säger att så är nog tyvärr fallet och jag kikar i börsen.
Endast kvitton.

Så börjar hjärnan tänka i räcer-fart.
"vänta nu, har jag inga kontanter ngn annansatns? JO jag fick ju 150 kr på stadsfesten som jag inte hade ngnstans att stoppa så jag stoppade dem i BH:n!! Vilken bh har jag på mig nu?? måtte jag ha sån tur??"

Med ett diskret litet "kännande" konstaterar jag att jag har rätt bh på mig. YES! För att inte göra situationen så pinsam säger jag:

"haha, ja nu blir det ju lite små-pinsamt för jag tror har pengar i bh:n, vänta ska vi se" - och börjar gräva först i den vänstra - där det var tomt - sen i den högra där det mycket riktigt låg 150 kr fint ihopvikta. :)
Hittade även en 5:a i börsen så FRID OCH FRÖJD och MYCKET NÖJD betalar jag och inser vilken jäkla tur man kan ha ibland! :P

"sådär ja, det löste sig tillslut" säger jag skrattandes och kassörskan skrattar hon oxå och jag tänker:
"ja det är tur man kan göra folk glada iaf:)"

- och så lämnade jag byggnaden.
Tur det var stängningsdags så det inte var så mycket folk, men de som avr utanför undrade nog varför jag såg så jävla glad ut, men jag menar - det är ju kul att handla? ;P


Kommentarer
Postat av: ^räkan

HAHHAHAHA alltså thereeeeseeee!! :D nu fick jag mig också ett bra godnatt-skratt! :D

2010-07-16 @ 23:17:59
Postat av: Eson

Köp en lott!

2010-07-17 @ 21:48:17
Postat av: shoedo

mina 150kr snyggt!´:)

2010-07-18 @ 02:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0