njuter av livet.

Är man lite kissnödig då man åker från jobbet - är man rätt mycket kissnödig efter man handlat
Är man rätt mycket kissnödig då man åker från affärn - är man förjävligt kissnödig efter man har promenerat drygt en timma med hästen
Är man förjävligt kissnödig då man åker hem från hästen - är man MAGISKT glad över att få komma hem!


*

Vildmarksäventyr har det varit ikväll.
Gick på en näst intill obefintlig stig, uppför, uppför, uppför. (baksidan av vitberget) med hästen.
buskar och snår, myrmark och blåbärsris, storsten och småsten.

Nån gång blev det alldeles för brant och stenigt så vi var tvungen vända, och jag måste erkänna att det är lite läskigt att gå brant nerför en snårig stig och veta att man har en 500 kg klump bakom sig som SKULLE kunna tappa fotfästet.

Det är alltid kul att vara ute och gå med sällskap. häst eller människa som sällskap spelar ingen roll.
Man skrattar ÅT hästen - man skrattar ÅT sig själv.
man skrattar MED hästen - man skrattar MED sig själv.
(det blir vad man gör det till;P)

- Gemina såg lika förvånad ut varje gång vi gick på varsin sida ett träd och det tog stopp.
- Nån gång lyckades hon fastna mitt i en stor buske och innan jag hann gå dit och hjälpa henne hade hon börjat gilla läget stod stilla och var småirriterad på kvistarna som petade henne i näsan samtidigt som hon tänkte: "typiskt!"
- Några gånger blev man attackerad bakifrån då det hade satt sig ett mygg på henne som bara skulle mosas mot min rygg!

Jaja, vi har haft en mysig kväll iaf.





motion, natur, frisk luft, avkoppling, gemenskap.

Just nu njuter jag verkligen av livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0