hur jobbig är jag inte?!


Man vaknar 1 timma före väckaren en söndagmorgon. dvs 08.30
Vad gör man då?

Jo, man kliver upp såklart! härligt, en timma extra av denna dag :)

Jag har nu hunnit vara iväg med hästen till ridhuset och även handlat lite föda, som har varit en bristvara i mitt kylskåp den senaste veckan ( för att slippa flytta så mycket grejer)

Hade jag inte varit lat
- hade jag vänt om till bilen för att hämta en 5a att ta en vagn med

meeen lat som jag var tog jag en korg ist, smockade den full och tung och var småsur på mig själv, och kommer ändå måsta fara och handla en gång till... hur jobbig är jag inte?!

Hade jag inte fortsatt varit lat-
- hade jag köpt mina 3 olika nöt-sorter och hällt dom i var sin påse

meeen lat som jag var hällde jag alla i en påse, och sitter nu lite småsur på mig själv och sorterar mina "få" nötter så jag kan ha en sort till matlagning och dom andra fint uppdelade i var sina skålar... hur jobbig är jag inte?!


Dagens citat:
tänkte säga "nu är vi hemma, ja jätteduktig tjej" (till hästen alltså)
sa: "nu är vi hemma, ja jättehemma"

hää :P

*

Igår kväll var det LEOS LEKLAND som gällde.
Tror nog jag och suus var de enda nyktra på stället men tacka vet jag att man var det, annars hade man nog haft nå smärta i kroppen idag (som garanterat många har nu;) )
diverse brännsår på armbågar och näsor var det första vi möttes av då vi anlände, vid 22-tiden. då var det ju 3 timmar kvar och många öl sjönk ner i många magar under den här tiden - undra hur folk ser ut idag.. ?:P
Men kul var det! Kul det händer ngt annorlunda ibland :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0