nu är dom här...

Jag kallar mig själv djurvän.
Nu vill jag tala om att:

Insekter är INTE djur!

- Det finns gulliga insekter, typ humlor.
eller nja... dom är gulliga på avstånd och utomhus.
Eller nja... jag ändrar mig, dom är gulliga på bild - tecknade! Knubbiga och klumpiga.
dom är såna man inte dödar, om man absolut inte måste!

hmm, vi säger såhär: det finns mer eller mindre vidriga och irriterande insekter!

även dessa kan delas upp i två kategorier:

1/ De man dödar
2/ De man skadar/stänger in/förgiftar mm och låter självdö

Det låter evil, och det kanske är evil men jag menar - är man äcklig får man skylla sig själv!



Är inte rädd för insekter längre (inte lika som jag var när jag var liten = extremt) men tycker fortfarande att de är GRYMT vidriga och röstar FÖR att insekter ska vara olagliga och sen dödsstraff för de som är en.

Tack för mig.

/t
http://thgustafsson.blogg.se/geminaprobio






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0