gubbar och mer mallis

Idag blev de plötsligt ett jäkla surr i bilhallen.
Jag gick ut från kontoret och det sprutade gubbar överallt.
För ett ögonblick trodde jag att hela PRO var påväg in, men det blev tillslut "bara" 6-7 st.
De ville inte ha ngn hjälp så jag gick tillbaka till kontoret, men kunde inte undgå att tjuvlyssna på vad dom sa.

En sa:
"det är för trångt där bak, tänk när du ska ta med en fjälla"
En svarade:
"men du tror väl inte att jag har tänkt stoppa in henne i baksätet bakom mig själv då?!"
(hehe hoppas jag verkligen inte, även om det hade vare lite småkul)

En ropar:
"grabbar! titta på den här!"

- Visst förstår ni att jag kunde se mig dessa karlar, fast 40 år yngre, framför mig? :P

Jaasi, dom var som härliga:)
Måste vara sådär det känns att jobba på Claes Ohlssons eller Jula, det som folk kallar "gubb-dagis"

När de gick ut igen blev det tyst i hallen och jag tänkte:
"vad hände just?"

**


Några citat från Mallis.
kommer mest ihåg mina egna, påminn mig -mina medresenärer- om ni kommer ihåg fler!:)

Emelie säger ngt kaxigt om att jag äter mycket.
Det ploppar upp ett hämnd-citat i mitt huvud, och som tur är så är vi vana att hacka på varandra så jag kunde med gott samvete även släppa lös citatet:

"det är som märkligt, det är jag som äter men det verkar sätta sig på dig"

*

jag sa - skräp-påsen
emelie säger: "jaha, jag trodde du sa kiss eller bajs"

*

"jaha jag hade en snigel i skon, jag tyckte väl att det var kladdigt"

emelie och emelie tittar på mig som att jag vore knäpp och undrar hur fan jag kunde säga det så lugnt.

Nu var det iofs inte en snigel, det var mitt skavsårsplåster som rullat ihop sig, men om det HADE varit en snigel så var han ju ute ur skon redan - vad ger det då att börja skrika och göra en scen av det?:P

- snigel-citatet sas på ett GRYMT vackert ställe förresten, Puerto Cristo:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0