yes, nu ska jag bli en tönt igen!

Man vet att man är en riktig häst-tönt då man:

- äter nudelskyn med en gaffel och glatt utbrister: "att hålla på med hästar är som att äta soppa med gaffel - man får aldrig nog!"

- längtar till, och har, onsdagarna som favoritdag för då har man ridlektion och får spendera timmar i stallet med allt underbart folk

- väljer bort allt som har med killar, alkohol och smällare att göra på en Valborgs för att tända en brasa utanför stallet och mysa med godis och grill.

- skriver "gnägg" som hälsning i sms

- blir exhalterad och skiver "gnääääägg" bara sådär mitt i alltihop, i ett sms

- gnäggar på riktigt då man träffar på en annan tönt i stallgången

- har "min häst" som favorit-tidning

- sover över i stallet så fort det ges en möjlighet

- springer in på ica i full ryttar-utrustning för att handla tonvis med godis till film-karaoke-lek-mys-kväll i - just det, stallet

- sommarjobbar i ett stall, och även sover över och bor där, i 3 veckor för att sedan den första dagen efter man slutat - återvända till stallet för att man saknar det så mycket



Jaasi, som ni kanske förstår är det av egna erfarenheter jag pratar nu ;D
En gång i tiden var man en RIKTIG tönt, nu försöker jag igen, inget kommer ju någonsin bli detsamma det förstod man för länge sen men en liten bit på vägen kan man alltid komma :)

man delar rent nå mycket minnen med nå förbaskat härliga människor
- och jag är tacksam för varenda sekund.
kärlek


HAHA!
Det är väl ingen som glömmer min, Kicki och Saras fina sång på stallvärdinne-utbildningen:
"å vi vill ha mat .. 1 gång per dag.. NEJ..två gånger per dag...NEJ..3 gånger per dag...NEJ ..4 gåångeeer peeer daaaaag... JAAAA"

hahaha!! klockren T=)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Stämmer ju så bra, gnnääääggggg ^^ Var dock ett tag sen jag gjorde en gnäggning till ngn irl, haha :P

2010-05-05 @ 22:04:18
URL: http://jonasjoochjag.blogspot.com
Postat av: krulie

ååhhhhh SAKNARRRRRRRR!! vi måste dit i sommar! vill se erat nyförvärv också :D :D

2010-05-07 @ 06:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0