inte ska det va lätt


stackars lilla bäs.
det kan inte vara lätt att förstå mig, jag ger henne dubbla budskap hela tiden.

lunchpromenad 1 i veckan:

(en fågel flyger HÖGT ovanför oss och Priss tittar storögt på den. Jag säger:
"titta bäs, en pippi! Ta han! Ja ta han då!"

3 sekunder senare flyger en fågel ca 2 meter bredvid oss och liite ovanför och hon rusar mot fågeln. Jag säger:
"NEEJ! inte den pippin! den flög inte nog högt, den där får du inte ta!"

lunchpromenad 2:

Vi hör båda en gräshoppa i diket. Jag säger:
"TA DEN! ja skynda dig och TA DEN!"
plötsligt hoppar gräshoppan ut på gångbanan och Priss attackerar den stackaren och jag utbrister:
"NEEJ! ta den inte! stackars liten!"

Det roliga var att hon STAMPADE ihjäl gräshoppan.
Båda tassarna "BAM" och så tittade hon på den och lämnade den "platt"
haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Flippan gillar din nya design =)

2010-09-11 @ 18:48:04
Postat av: Anonym

Men kan inte se sin kommentar för att texten är svart i den svarta bakrunden :P

2010-09-11 @ 18:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0