Dressyrtävling 14/8 2011

Då hade både jag och häst startat vår allra första lokala dressyr någonsin!
Hästen skötte sig super! O jag skötte mig oxå rätt bra, tycker jag;P 
Verkligen över förväntan och vi är SÅ nöjda! :)

I början var det mesta läskigt (tyckte häst, inte jag), staketet behövde få onda ögat några gånger innan det förstod att det skulle stå kvar på sitt ställe och inte äta upp oss. Domarn var inte lika läskig som vi trott, men eftersom hon satt i en volvo blev det ändå lite obehagligt... ;)
Jag kom på mig själv efter ena snett igenom att jag satt och sjöng med i låten ( the circle of life ) vilket bevisar att jag var mer avslappnad än jag trodde jag skulle vara.
Fick även till ett antal fniss när Gemina tänkte göra annat än mig och satt nog med ett leende på läpparna mest hela tiden, då jag inte hade fullt sjå med att komma ihåg allt vi skulle göra.

Resultatet då?
2 st 5or sen resten 6or!
Galoppen blev såklart 0 så totalpoängen ger inte ens något att räkna men jag hade väl förväntat mig kanske nån enstaka 6a men annars typ 5or, och t om någon eller några 4or såhär första gången.

Nä men seriöst, jag är så STOLT! Vilken häst! och vilken dag sen! Perfekt väder, strålande resultat och SOM vi trivdes - jag, moder och häst:)

Så över till filmen.
Man ser att hon är lite spänd fram till skrittmomentet där hon började slappna av. Tappar takten bitvis i vänster varv och halterna...tss dom kommer, dom kommer - vänta ett tag bara:)

Förresten, Lägg märke till tvärstoppet innan vi kommer in på banan;)



Kommentarer
Postat av: Ywonne

Hm kan köpet gå tillbaka ,det blev nog för billigt "L"

Sonen premade igår var super .

Kram Ywonne

2011-08-30 @ 20:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0