"om hjärtat kan le - så log mitt hjärta då"

Gårdagens markarbete/hoppning:

Kryss - 4 galoppbommar - räcke (70 cm)

galoppvolt, travvolt över bommar

anridning i trav, markbom - 3 studs - räcke - 1 galoppsprång - räcke

efter några vändor tog vi bort galoppbommarna och jobbade volt - kryss - volt - räcke - volt - travvolt över bommar - skritt.

I slutet av passet satt jag på en häst som väntade på mitt klartecken innan vi hoppade hindren och direkt efter landningen höll sig kontrollerbar och frågade vad vi skulle göra härnäst. KLOKA häst!


Dagens Dressyr:
 
Stressad och stark på uppvärmningen som att hon trodde jag skulle kräva en massa från henne och sätta henne i en sits hon inte skulle klara av, men direkt hon märkte att vi skulle träna på sånt hon redan kan så gick det mycket, mycket bättre.
Galoppen var helt klart godkänd med klockren fattning från skritt till galopp i höger varv:)

Öppnor och slutor i skritt gick mestadels som en dans. Vi har tränat mkt på slutor sista tiden och då är det kul att höra tränaren säga:

"hennes slutor i skritt är klockrena" när man passerar en gång
"det finns ingenting att säga" när man passerar gången efter

Om hjärtat kan le - så log mitt hjärta då :)

I trav orkade "vi" inte göra slutor, blev nån blandning mellan skritt och trav - sådär vackert som bara hon kan lyckas med!  såå vi red bara öppnorna och nöjde oss med det.

bara massa kärlek idag♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0