"målet denna säsong är att aldrig komma sist"


Ja se på fan, har legat lågt med blogg väldigt länge nu men kände plötsligt att nu när jag och hesten kommit så pass långt i utveckligen att det börjar vara dags att komma sig ut på tävlingsbanorna kan det vara lite trevligt att ha ett litet krypin där man kan spara filmer och bilder från träningar och tävlingar. och visa alla vilken fin och hemsk häst man kan ha.

Kommer alltså i framtiden nästan bara att handla om mig och Gemina från träningar/tävlingar. 
-eftersom jag varken har tiden eller orken att skriva så mkt mer...

Eftersom jag inte skrivit ngt på länge så har det hänt en hel massa med hennes utveckling, därför har jag gjort en liten film som visar från dag 1 till där vi står idag. Vi har haft henne i ganska exakt ett år nu och hittills har det gått såhär:





Här har vi en väldigt känslig DAM med en hel del humör!
(vi snackar hästen alltså, jag är alltid snäll.)

Detta år har hon stått på bakbenen ett x antal gånger, bockat några x antal gånger mer, snubblat, halkat och ramlat ett x antal gånger och kastat med huvudet ett X antal gånger!

Hon kan fortfarande kasta en hel del med huvudet, bocka lite då och då och snubbla lite hit och dit, men inte på långa vägar lika som förut...!

Hon är en speciell häst på måga sätt. Just därför tror jag att hon kommer kunna gå långt. Visst, det tar sin tid, men allt grundjobb lönar sig i slutändan.



hade inte hoppat ett hinder innan hon kom till oss. Det märks inte.


MÅLET med denna häst är att innan nästa tävlingssäsong är över rida 110 klasser - med placering.
I dressyren satsar jag just nu inte på tävling, men håller fast vid det jag sa från första början:
"målet denna säsong är att aldrig komma sist!"

hooj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0