mardrömslik ridtur...

Idag dog vi. Jag och hästen.
Nej, kanske inte hästen. Men jag.

Vi är ute och motionerar och hästen tvär-stannar och kikar rakt ut i skogen. Försöker lysa med min lilla pannlampa men det gav ju mycket...NOT. Såg bara blad och grenar från buskarna som stod alldeles intill vägen.
Så plötsligt fick buskarna eget liv och mitt hjärta hoppa upp i halsgropen!!

det var NÅT där!! - men VAD?? så blev det tyst igen...
Lyste och lyste och försökte se ngt som rörde sig, men icket.

vi tar något steg fram sen rör det sig i buskarna igen!! 
Nu hoppade mitt hjärta UR kroppen.... Tog upp telefonen och tänkte ringa mamma men kom på ... - vad skulle hon kunna göra?...;P
Denna gång ser jag dock två ögon där ute i mörkret, och silhuetten av en älg-skalle!

Sata-älgar som ska härja i skogen just när vi är där och det är mörkt ute!!

Tur Coco inte fick följa idag, då hade jag nog fått se en hund försvinna ut i skogen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0