Dressyrtävling Södra Umeå

Jaha, då var vi hemma igen efter ännu en tävlingsdag.

04.00 ringde min väckare
04.30 rullade jag hemifrån
05.30 rullade vi från stallet
07.30 var vi framme

Dessa timmar var jag mer död än levande. Usch!

Jag, hund och häst blev det som åkte idag.
Har gått HUR bra som helst med hunden! Blir så imponerad. Satt snällt i bilen med bakluckan öppen medan jag och hästen gjorde oss i ordning. Har även varit ute och promenerat bland hästar, hundar och publik helt ljudlöst och lugnt:)

Hästen då.
Hon har skött sig ypperligt vad gäller hanteringen (som vanligt), däremot var ridningen lite si och så...
- Efter första klassen skulle jag aldrig mer tävla hade jag bestämt. spänd som en fiolsträng och när det var dags för galopp så brast det. Bockuppvisning och vi hade tagit hem 1:a priset! Men tyvärr ska man ju vara lydig och lugn på dressyrtävling....

Iaf så kom det en flod med kiss ur transporten när jag ställt in henne och då förstod jag - det skulle gå mycket bättre i andra klassen! (men jag förstår henne, inte fasen är det så kul att springa runt med överfull blåsa och göra massa konstiga rörelser heller, speciellt inte när nån sitter och sparkar en i magen!)

LB:1an gick som förväntat mycket, mycket bättre! Skritt, trav, galopp. En 6:a på fattningen i högergaloppen (!) men i övrigt var det traven som vi som vanligt fick de höga poängen för.
Skritten var inte heller ngt att hurra över eftersom det skulle vara ökad skritt och när jag försökte öka ville hon ist trava, så vi struntade i ökningen....


Målet var att inte komma sist.
I LC:1 an kom vi garanterat sist, men den klassen har jag redan glömt och lagt bakom mig, så den stryker vi ett streck över. Kiss-klasser räknas inte!:)

I LB:1 an kom vi garanterat INTE sist. När jag for därifrån låg vi näst sist med faktiskt 4% bättre än hon som var sist. De ni!;) få se om någon annan oxå fick sämre. Det vore coolt!;P

_________________________________________________________________________________________


Efter 4 dagar i stallet har hunden börjat tycka att det är ganska trevligt med hästar.
Men snåla är dom jävlarna, delar inte med sig av maten...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0