it's never too late too be what you might have been

Just nu slår jag ett rekord.
Klockan är 01.19 och jag är fortfarande vaken! Men bara med ena hjärnhalvan och halva båda ögonen...

*

Såg idol ikväll (eller idål, som emil skulle ha stavat) och insåg att jag blir riktigt imponerad av folk som är duktiga på ngt dom gör. Sport, konst, musik, arbete, whatever...

Har även tagit till mig och börjat jobba på citatet: "bete dig som du VILL vara - och du ÄR snart som du beter dig"

I veckan har jag kört stenhårt på detta gällande jobbet.
Förra veckan satt jag och tjuvlyssnade på en säljare som fick kunden PRECIS dit han ville ha den.
"vad gör han som inte jag gör?" frågade jag mig själv.
Svaret? Jo, ett exempel: han gav inte kunden frågan "vill du provköra?" - utan han sa "kom så ska vi provköra!"
Han frågade inte "vill du ha hjälp?" utan han sa "då ska vi se hur jag kan hjälpa dig"
(ni förstår skillnaden va?!) På den första frågan är det så lätt för kunden att bara säga - "nej, tack"
Såå med andra ord: Jag måste tuffa till mig!

Vilket jag börjat med i veckan! och ju längre det gått desta mer bekväm känner jag mig. behöver inte anstränga mig lika mycket. inget daltande med "skulle du vilja provköra?" utan redan i måndags drog jag till med en "åk ut och provkör nu när du liks är här"
och så har det fortsatt resten av veckan. Detta är ju bara ett exempel men iaf så kan jag garantera att min "nya stil" har gått hem riktigt bra och jag sålde en begagnad bil i torsdags mycke tack vare detta.
Jag var säker, bestämd (men såklart trevlig med glimten i ögat;) ) och daltade inte så mycket.

*

Sen hade jag en grymt jobbig början på veckan i övrigt då mina hormoner spelade mig ett spratt - och alla tjejer vet hur det är: man är trött, ful, inga kläder passar och håret ser ut som en rishög osv...
MEN jag bestämde att detta inte skulle få sätta ens någon liten käpp i något hjul utan såg mig själv i spegeln och sa:

"ja, jag må vara ful och känna mig värdelös idag - men då får jag leva på att ändå försöka vara så glad och social som möjligt så folk runt mig tycker om mig för den jag ÄR - även om jag just nu inte tycker om mig själv, vilket i sin tur snart kommer vara över och bortglömt"


peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0